آشپزی

طرز تهیه کارامل ماکیاتو (یک نوشیدنی خوشمزه و ساده) + مواد لازم

کارامل ماکیاتو یک نوشیدنی خوشمزه و ساده است که معمولاً در کافه‌ ها ها سرو می‌ شود و نوشیدنی بر پایه ترکیب اسپرسو و شیر می‌ باشد. کلمه ماکیاتو در زبان ایتالیایی به معنای لکه است و هنگامی که آن شیر روی اسپرسو به قدری کم است که مانند لکه‌ای روی اسپرسو دیده می‌ شود آن را ماکیاتو گویند و روش تهیه این نوشیدنی بین المللی بسیار ساده است و می‌ توان در زمان کوتاهی آن را تولید کرد. با کارمادیو همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه کارامل ماکیاتو

  • سه تا چهار فنجان شیر
  • یک شات قهوه اسپرسو
  • سیروپ کامل ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کارامل ماکیاتو

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه و ساده می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

مرحله اول

سیروپ‌ های کارامل را در داخل یک لیوان که که قصد سرو این نوشیدنی را دارید بریزید سپس یک شات اسپرسو و اون دستگاه اسپرسو ساز یا موکاپ آماده کنید.

مرحله دوم

شیر را به دمای بین ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد رسانده و به کمک استیمر دستگاه اسپرسو ساز یا فرنچ پرس فوم گیری کنید و بعد از آن که فوم گیری انجام شد شیر را در داخل لیوان بر روی سروپ کارامل اضافه کنید.

مرحله سوم

به آرامی یک شات اسپرسو که آماده کرده‌ای را در داخل لیوان بر روی شیر اضافه کرده و در امتحان برای تزیین آن مقداری خامه قنادی یا سیروپ را بر روی شیر اضافه کنید.

فوت و فن‌ های دستوری تهیه کارامل ماکیاتو

  • مقدار اسپرسور در تهیه نوشیدنی کارامل ماکیاتو دلخواه می‌ باشد و می‌ توان تا دو شات نیز به آن اضافه کرد.
  • بهتر است ماکیاتو را در داخل لیوان‌ های شیشه‌ای و بلند آماده صرف کنیم.
  • فوم روی نوشیدنی به سرعت از بین می‌ رود بنابراین زمان سرد آن باید به سرعت انجام گیرد.
  • می‌ توان این نوشیدنی را همراه با یخ و به صورت سرد نیز تهیه کرد.
  • نوشیدنی کارامل ماکیاتو را می‌ توان همراه با کلوچه و شکلات نیز سرو کرد که بسیار خوشمزه است.
  • برای تزیین این نوشیدنی می‌ توان خامه را حذف کرد و به جای آن  با سس کارامل  را روی فوم شیر خط‌ هایی ایجاد کنید و با کمک خلال دندان‌ تر بزنید.

جمع‌بندی

کارامل ماکیاتو در کافه‌ ها و رستوران‌ ها زیاد استفاده می‌ شود و از اسپرسو بسیار سبک‌تر ولی از کاپوچینو سنگین‌ تر است و این نوشیدنی برای اولین بار در ایتالیا تهیه شد. ما در این مقاله از کارمادیو به مواد لازم برای تهیه آن، روش تهیه و فن و فوت های تهیه این نوشیدنی پرداخته‌ایم و شما می‌ توانید جهت تهیه این نوشیدنی بعد از مطالعه این مقاله اقدام کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا