گل و گیاه

چطور از گیاهان آپارتمانی در فصل پاییز مراقبت کنیم که آسیب نبینند

با تغییر فصل و آغاز پاییز نحوه مراقبت از گیاهان آپارتمانی را باید تغییر داد. جهت نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل پاییز باید نکاتی را رعایت کنید. بنابراین اگر دوست دارید در  این فصل همچنان گیاهان آپارتمانی شما شاداب و سرسبز باشند در این مقاله از کارمادیو ما را تا پایان همراهی کنید.

مراقبت از گیاهان آپارتمانی در فصل پاییز

1- نور بیشتری به گیاه برسانید

در فصل پاییز روزها کوتاه‌تر می شوند و گیاهان نور آفتاب را کمتر دریافت می کنند. بنابراین ضروری است که گیاهان را به جایی منتقل کنید که بتوانند نور بیشتری دریافت کنند. بهترین مکان برای قرار دادن گیاهان در این فصل کنار پنجره های جنوبی و رو به آفتاب است تا گیاهان بتوانند نور بیشتری دریافت کنند.

چنانچه خانه شما چنین پنجره هایی نداشت از هر روشی می توانید نور را اضافه کنید و سعی کنید گیاهان را کنار یک پنجره کاملا آفتابی قرار دهید.

2- میزان آب دادن را کاهش دهید

میزان آب دادن را در فصل پاییز کمتر کنید تا گیاهان بتوانند خودشان را با این فصل وفق دهند. این کار موجب می شود که گیاهان آسان‌تر وارد دوره استراحت شوند.

بسیاری از گیاهان در فصل زمستان به آب زیادی نیاز ندارند در نتیجه خطر زیاده روی در آب دادن به گیاهان در این زمان بیشتر است. بنابراین مواظب باشید در فصل پاییز بیش از حد به گیاهان آب ندهید. در واقع زمانی که قصد دارید به گیاهان آب دهید توجه داشته باشید که خاک آن باید کمی بیشتر حالت معمولی خشک شده باشد.

چطور از گیاهان آپارتمانی در فصل پاییز مراقبت کنیم که آسیب نبینند

3- گیاه را به داخل منزل بیاورید

بهترین کاری که در فصل پاییز می توانید برای گیاهان انجام دهید این است که تا قبل از اینکه هوا هنوز به طور کامل سرد نشده است گیاهان را به داخل منزل بیاورید چرا که در سرمای بیرون از خانه برای مدت طولانی خطرناک یخ زدگی گیاهان بالا می رود. بنابراین پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که پیش از این که دمای بیرون از خانه به زیر 60 درجه فارنهایت برسد، حتما گیاهان را به داخل منزل منتقل کنید.

4- کود دهی را قطع کنید

گیاهان در اواخر فصل پاییز خودشان را برای ورود به فصل زمستان آماده می کنند بنابراین نباید به آنها کود داد. البته در فصل پاییز هم کوددهی را به صورت ناگهانی قطع نکنید بلکه به مرور میزان کود را کم کنید و سپس رفته رفته قطع کنید چرا که برخی از گیاهان حساس تر هستند. کود گیاهان حساس را به تدریج قطع کنید این کار موجب می شود که گیاهان در شوک تغییر فصل قرار نگیرند.

5- مراقب حشرات باشید

رفت و آمد حشرات در فصل پاییز به داخل منزل زیاد می شود و شما هم تصمیم دارید گیاهان را به داخل منزل بیاورید. بنابراین لازم است بیشتر مراقب حشرات باشید و از گیاهان نیز بیشتر مراقبت کنید. چنانچه حشره ای در منزل دیدید فورا آن را دفع کنید تا به گیاهان آسیب وارد نکند. یکی از روغن هایی که می تواند حشرات را از گیاهان دور کند روغن چریش است.

6- فقط در صورت نیاز گلدان را عوض کنید

فصل پاییز، فصل مناسبی برای تعویض گلدان نیست. تعوبض گلدان موجب تحریک و رشد جدید گیاهان می شود بنابراین قبل از دوره استراحت این کار را نکنید. فقط در صورتی که احساس کردید خاک گلدان خشک شده و گیاه دچار مشکل شده است می توانید گلدان را عوض کنید.

7- قسمت های مرده گیاه را جدا کنید

فصل پاییز فصل ایده آلی برای هرس کردن گیاهان نیست چرا که رشد گیاه را تحریک می کند و گیاهان را از حالت استراحت بیرون می آورد، ولی می توانید گل های پژمرده و برگ های مرده را جدا کنید و قسمت های خراب گیاه را دور بریزید.

8- رطوبت بیشتری ایجاد کنید

فصل پاییز خشک و سرد است بنابراین باید مراقب باشید که گیاهان آسیب نبینند و رطوبت کافی را برایشان فراهم کنید. در صورتی که نوک برگ گیاه قهوه ای شود علامت خشک شدن گیاه است در این موقع شما باید از دستگاه بخور استفاده کنید و رطوبت کافی را وارد منزل کنید.

9- گیاه را وارد اتاق های سرد نکنید

زمانی که تصمیم دارید گیاهان را در فصل پاییز وارد خانه کنید حتما دمای خانه را بررسی کنید. دمای مناسب جهت نگهداری گیاهان بین 60 الی 75 درجه فارنهایت است. بنابراین مواظب باشید گیاهان را وارد اتاق های خیلی سرد یا خیلی گرم نکنید.

سخن آخر

در این مقاله از کارمادیو مراقبت های لازم از گیاهان آپارتمانی در فصل پاییز را برای شما بیان کردیم امیدواریم نهایت استفاده را از این موضوع برده باشید. حال شما را به مطالعه مطالب مرتبط با این موضوع یعنی 10 گیاه زیبا برای خانه های کم نور و آپارتمان شما دعوت می‌کنیم.

 

4.3/5 - (16 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا